Welkom bij de scouts (11 tot 15 jaar)

Ben jij tussen de 11 en de 15 jaar? Dan ben jij een scout! Bij de scouts werken we veel in kleinere, vaste subgroepjes, Ploegen. Deze Ploegen worden geleid door een PL (ploegleider) en een APL (assistent PL). Binnen de ploeg geldt net als bij de nesten: Je bent verantwoordelijk voor je ploeggenoten, je helpt elkaar en je draagt mede zorg voor een goede sfeer in je ploeg. Je leert bij de scouts om te leiden en zelfstandig bezig te zijn. In de loop van je periode bij de scouts neem je steeds meer verantwoordelijkheid voor het programma. De oudste scouts verzorgen soms een deel van de opkomst.

Scouts zijn uitdagender bezig dan de welpen bezig. Je leert moeilijkere knopen leggen en bouwt hier van alles mee, bijvoorbeeld een katapult of een boomhut los van de grond. Ook ga je aan de slag met vuur maken en routes lopen.

Een scout trekt er samen met anderen op uit om de wereld te ontdekken en deze meer leefbaar te maken.
Een scout is eerlijk, vriendelijk en zet door.
Een scout is trouw, waardebewust en zorgt goed voor de natuur.
Een scout is behulpzaam en respecteert zich zelf en anderen.

De wet

Ik beloof mijn best te doen een goede scout te zijn.
Iedereen te helpen waar ik kan en me te houden aan de Scoutingwet.
Ik wil samen met anderen het goede zoeken en bevorderen.
Jullie kunnen op mij rekenen.

De Belofte

Scoutsblouse

De scoutsbloes is beige. Erbij draag je de scoutsdas, een groene das met een oranje bies.
Voor meer informatie en bestellingen: www.scoutshop.nl

Kennis maken?

Heb je zin om mee te doen bij de scouts? Je bent hartelijk welkom. Meld je aan via het aanmeldformulier. Je mag drie keer gratis meedoen, daarna beslis je of je lid wilt worden.

Soms is er een wachtlijst. Als je het aanmeldformulier hebt ingestuurd hoor je hoe groot de wachtlijst is en wanneer je kunt komen kennismaken.

scouts-1
scouts-2