Welkom bij de explorers (15 tot 18 jaar)

Na de scouts kom je terecht bij de Explorers, je moet dan minimaal 15 zijn. Bij de explorers zijn jullie de baas en maak jullie je eigen jaarprogramma in overleg met de leiding. Je kiest een bestuur, dat de verschillende taken op zich neemt. Je bereidt zelf een opkomst voor samen met iemand uit je groep. Je voert zelf ook je programma uit. Je bent een beetje leiding die avond dus.
Explorers kunnen ook projecten doen en daarmee insignes of badges verdienen.
Na de opkomst (op vrijdagavond) is er altijd nog even een moment om na te hangen en te chillen bij op een van de banken in jullie eigen explorerhok of bij een mooi vuurtje. Uiteraard samen met je begeleiding.
Voor de vereniging zijn de explorers belangrijk. Zij helpen mee tijdens de kerstmarkt en de Buitendag van Staatsbosbeheer.
Veel explorers draaien mee als beginnende leiding bij de welpen of de scouts. De meer ervaren leiding begeleidt je daarbij en je krijgt geleidelijk aan steeds meer verantwoordelijkheid.

Overvliegen

In september vliegen de scouts die 15 jaar zijn over naar de explorers. Word je later in het jaar 15, bespreek dan met je leiding wanneer jij met de explorers mee kunt gaan doen.

Een explorer trekt er samen met anderen op uit om de wereld te ontdekken en deze meer leefbaar te maken. Een explorer is eerlijk, vriendelijk en zet door. Een explorer is trouw, waardebewust en zorgt goed voor de natuur. Een explorer is behulpzaam en respecteert zichzelf en anderen.

De wet

Ik beloof mijn best te doen een goede explorer te zijn. Iedereen te helpen waar ik kan en me te houden aan de Scoutingwet. Ik wil samen met anderen het goede zoeken en bevorderen. Ik wil de kansen die ik krijg benutten, door zo goed mogelijk om te gaan met de middelen die mij ter beschikking staan. Jullie kunnen op mij rekenen.

De belofte

explorerblouse

De explorerblouse is steenrood. Erbij draag je de groene das met oranje bies.

Dag Tijdstip
Explorers Vrijdag 19:30-22:00

Heb je zin om mee te doen bij de explorers? Je bent hartelijk welkom. Meld je aan via het aanmeldformulier. Je mag drie keer gratis meedoen, daarna beslis je of je lid wilt worden.

Soms is er een wachtlijst. Als je het aanmeldformulier hebt ingestuurd hoor je hoe groot de wachtlijst is en wanneer je kunt komen kennismaken.